Načo veci komplikovať, ak si ich môžete uľahčiť? Dobrá otázka, ktorú by si mal položiť každý podnikateľ, online reklamná agentúra alebo freelancer.. Ľudia skrátka milujú veci, ktoré fungujú jednoducho. Niet sa teda čomu čudovať, že jednoduchosť je teda potrebné dodržiavať aj pri tvorbe webstránok.
Urobiť niečo jednoduché je však ťažšie, ako urobiť niečo komplexnejšie. Pre dosiahnutie jednoduchosti je potrebné mať jasnú víziu, predvídavosť a kvalitný plán. Tieto tri podmienky sú zaručeným receptom na úspech. Inak povedané, sú nevyhnutnými na dosiahnutie vysokej konverzie.
Webstránka, ktorá je pre používateľa jasná, rýchla a ľahká na orientáciu, má značne vyššiu konverziu ako tá, ktorá je pravý opak. Okrem toho sa taktiež aj ľahšie aktualizuje a upravuje.
Veď sa rozhodnite sami. Kúpili by ste radšej produkt od e-shopu, ktorý si od vás žiada veľa nepotrebných údajov a má nepriehľadný dizajn, v ktorom neviete kam máte kliknúť, alebo naopak od predajcu, ktorý vás zbytočne nezdržuje a má jasne vyznačené call to action?
Majitelia webstránok majú vo zvyku pridávať nový obsah a funkcie, čo síce zamýšľajú s dobrým úmyslom, avšak neuvedomujú si pritom, že tým niekedy iba zbytočne škodia svojmu podnikaniu. Za tie roky, čo internet existuje si už ľudia navykli na určité elementy, ktoré sú na každej webstránke rovnaké.
Pokiaľ už klikneme napr. stránku e-shopu, máme v hlave určitú predstavu ako by mal fungovať. V prípade, ak je niečo iné, ako sme zvyknutý, môžeme to veľmi ľahko odmietnuť. Rozdielne fungovanie by až tak nevadilo, ale iba v tom prípade, ak je nový dizajn intuitívny, resp. jednoduchý na naučenie a používanie. Pokiaľ však ani táto podmienka nie je splnená, je nutný redizajn.
Existuje veľké množstvo argumentov, prečo by tvorba webstránok mala predovšetkým zahŕňať jednoduchosť a pohodlie vašich zákazníkov. Zbytočným komplikovaním na miestach, kde to nie je nutné sa iba oberáte o potenciálne konverzie. Jednoduchosť je skrátka spoľahlivá, predvídateľná a opakovateľná. A to majú ľudia radi.