Napriek tomu, že štvorkolka vyzerá bezpečne a stabilne, môže prekvapiť svojou silou, a to hlavne počas jazdy vo vysokej rýchlosti. Ak si k rýchlosti pridáte ostrú zákrutu, tak veľmi ľahko môže prísť k prevráteniu štvorkolky. Spod ťažkého stroja sa sami nedostanete ani vtedy, keď nie ste zranení. Štvorkolku radšej riaďte sami až po inštruktáži a skúšobnej jazde.
Štvorkolky pre každého nie sú až tak pre každého
Každý skúsený motorista vám potvrdí, že štvorkolka nie je hračka. Napriek tomu je možné vidieť v lesoch výrastkov, ktorí sa na štvorkolke tvária neohrozene. Aj z tohto dôvodu pribúdajú havárie štvorkoliek, ktoré často končia vážnym zranením alebo dokonca smrťou. Spod prevrátenej štvorkolky sa sami nedostanete ani vtedy, keď nie ste zranení. Bez skúseností vám neodporúčame ani jazdu vo dvojici. A štvorkolka absolútne nepatrí do rúk deťom.
Eliminujte riziko zranenia pomocou ochranných prvkov
Na trojkolky a motorky nesadnete bez prilby, tak prečo vás láka jazda na štvorkolke bez ochrany hlavy? Okrem prilby by ste mali na trojkolku nosiť aj špeciálne oblečenie. Zíde sa vám nielen kvôli tomu, že sa počas jazdy skoro vždy pekelne zašpiníte blatom. Veď blato skrátka k štvorkolke patrí. Kombinézy podobné tým, ktoré sa nosia na motorke bránia nepekným odreninám v prípade pádu zo stroja. Ak sa chystáte pretekať, tak nezabudnite ani na chrbtové chrániče, chrániče lakťov, kolien a lýtok. Nosíte otvorenú prilbu? Kúpte si k nej ochranné okuliare.
Získajte prax a až následne jazdite sami
Naša najdôležitejšia rada znie, aby ste sami na štvorkolku vysadli až po inštruktáži. Odporúčame vám si kúpiť kurz jazdy a najazdiť prvé kilometre pod dohľadom inštruktora v uzavretom areáli. Následne sa môžete vybrať do lesa alebo všade tam, kde je vjazd štvorkoliek povolený. Na jej riadenie dokonca nepotrebujete dorábať vodičské oprávnenie, stačí vám rovnaké ako na automobil. Aby ste sa vyhli pokute, nejazdite na súkromnom pozemku, v chránenej oblasti alebo po diaľnici. Na diaľnice smiete vyjsť len so štvorkolkou homologizovanou pre jazdu po cestách prvej triedy a diaľniciach. V tomto prípade majte prichystanú tiež povinnú výbavu, poistenie a každé dva roky musíte absolvovať technickú kontrolu.