Katalóg je jednou z najstarších foriem reklamných materiálov a od dôb, kedy boli vytlačené prvé kusy, si stále drží vysokú úroveň popularity. A nie je to náhodou. Vyžaduje si síce značne vyššie investície ako napríklad letáky, no dobre pripravený katalóg poskytne pozitívny zážitok vedúci k tomu, že sa ľudia začnú rozhodovať o kúpe vášho produktu.
V modernej dobe má takisto svoj význam a v kombinácii s ďalšími formami reklamy v online svete pomôže vašu značku dostať do povedomia zákazníkov, ale aj výrazne zvýšiť objem predaja. Chcete vedieť, či aj vy by ste o katalógoch mali uvažovať? Čítajte ďalej, možno vám naše postrehy budú užitočné.
Ktoré odvetvia sa teda bez katalógov nezaobídu?
Ak by sme to zjednodušili, tak úplne všetky, ktoré chcú rásť. Predstavte si napríklad firmy predávajúce alebo vyrábajúce nábytok, či kuchynské a kúpeľňové štúdiá. Tlačené katalógy im poskytujú obrovský priestor na dokonalú prezentáciu produktov, na ktorú nemajú plochu ani v kamenných predajniach.
Zákazníci majú možnosť dôkladne si pozrieť možnosti, akými sa dajú produkty naaranžovať či použiť v praxi a aj keď sa momentálne nechystajú prerábať byt, katalóg ich inšpiruje a možno naštartuje túžbu po rekonštrukcii či výmene nábytku. Je veľmi pravdepodobné, že keď sa budú neskôr púšťať do vylepšenia svojho príbytku, vyberú si práve spoločnosť, ktorej katalógy predtým listovali.
Rovnakú marketingovú stratégiu dokážete na svoje podmienky prispôsobiť v každej oblasti.
Ukážte sa v najlepšom svetle
Ak ste sa rozhodli investovať do katalógu, zaplňte ho ukážkami produktov, kvalitnými profesionálnymi fotografiami, informáciami a recenziami. Oku lahodiaci dizajn je nevyhnutnosť!
Takto pripravený katalóg je radosť si prelistovať a zákazníkom môže slúžiť ako zdroj inšpirácie, pričom majú neustále pri jeho prezeraní na zreteli vašu značku. Pôsobivá povrchová úprava okrem väčšej odolnosti a trvácnosti umocňuje kladný dojem, dôveru k firme a vašej odbornosti. Luxusné produkty sa budú predávať lepšie, keď ich odprezentujete na kvalitnom papieri a zvolíte menej časté, zaujímavejšie formáty.
To, ako katalóg vyzerá, veľa vypovie aj o kvalite vašich služieb a odlíši vás od konkurencie.
Využite výhody katalógov vo svoj prospech
Zákazníci si radi listujú v katalógoch v pohodlí domova. Keď si niekto od vás vezme katalóg, je to zvyčajne preto, že sa zaujíma o to, čo ponúkate a obsahu v ňom venuje dostatok času aj pozornosti. Drvivá väčšina ľudí si katalógy doma odkladá dlhodobo, niekedy ich ukážu aj priateľom.
Vizuálne podnety z katalógu, schémy a možnosti použitia prezentované tlačenou formou spotrebiteľom názorne ukazujú, aký osoh z produktu môžu mať. Starší ľudia považujú za pohodlnejšiu formu nákupu vyberanie si tovaru z katalógu ako na internetovej stránke.
V dobe, keď konkurencia nikdy nespí, buďte o krok vpred a aj prostredníctvom kvalitne pripraveného katalógu s pútavým obsahom si zabezpečte stabilné miesto na trhu. Vytváranie povedomia o značke sa oplatí.