Trápi Vás, že Vaša stránka na internete je síce vizuálne pekná, ale nepraktická, slabo navštevovaná a pre zákazníkov málo atraktívna? Možno ste pozabudli na to, že vedenie kvalitnej stránky potrebuje komplexný a špecializovaný internet marketing. Dnes Vám ponúkame pár zaujímavých postrehov a rád internetového špecialistu, ktoré by ste mali aplikovať na Vašom webe, ak chcete zlepšiť jeho status.
Založte si webovú stránku a vypočujte potrebné rady
Niektorí tvrdia, že webstránku nepotrebujú, ale to je omyl. Dnes ju vlastní i tá najmenšia spoločnosť. Mladí, ba dokonca aj starší ľudia sú neustále na webe. Vy si síce môžete povedať, že sa o Vás ľudia môžu dozvedieť aj inak, ale zamyslite sa nad tým, či môže byť niečo efektívnejšie ako internet. Pred vytvorením webstránky je dobré, ak sa poradíte s odborníkom. Už na začiatku by ste totiž mali prehodnotiť smerovanie a kvalitu SEO. V praxi to znamená, že pomocou vhodne zvolených kľúčových slov a podobných procesov získate vo vyhľadávačoch optimálnu pozíciu. Treba si tiež na začiatku ujasniť, prečo chcete vlastne web vytvoriť. Musí Vám byť jasné, či budete na svojej stránke ponúkať tovar, služby, zábavu… Uľahčíte tak nasledovnú komunikáciu so svojimi zákazníkmi. Pokiaľ si totiž budete držať akési zadné vrátka, ponúkať kadečo a experimentovať, návštevníkov iba zmätiete a viac k Vám neprídu.
Webová stránka by mala byť jednoduchá
Ak použijete menej položiek v menu a menej tlačidiel, je to dobré pre zákazníka. Nesnažte sa rozdeliť svoj e-shop na veľké množstvo kategórií a podkategórií, ktoré sa ďalej delia na ďalšie záložky. Veľké množstvo zákazníkov to vôbec nemá rado. Sú spokojní, ak je stránka prehľadná a jasná, nemusia tápať a dopracujú sa k potrebnej informácii behom pár minút. Ak máte potrebu návštevníkom neustále niečo vysvetľovať, často sa stáva, že si to z nich neprečíta až 95%. A tí zvyšní, ak to aj prečítajú, nemusia to pochopiť alebo sa ani nedopracujú k požadovanej informácii. Jednoduchosť zefektívni následné i proces zvaný linkbuilding, čo je výmena spätných odkazov. Chcete predsa, aby potencionálni zákazníci, ktorí sa pomocou odkazu dostanú na Váš web, na ňom aj zostali, nie?
Pozor na prvý dojem
Na titulke internetovej stránky by ste mali umiestniť to, prečo ste web zriadili. Mal by tu byť ponúkaný tovar, akcia, služba… Napríklad, ak k Vám majú návštevníci zasielať životopisy, nedávajte tlačidlo pre životopis do ďalšej záložky, ale umiestnite ho viditeľne hneď na prvej strane. Mohlo by sa totiž stať, že zákazník ponuku na ďalších záložkách nikdy nenájde a bude z Vašej stránky maximálne znechutený. Vašej veci môže poslúžiť aj tzv. pay per click. Pokiaľ ste tento výraz ešte nepočuli, mali by ste vedieť, že ide o platbu za klik. Na ponuku vo svojom e-shope môžete upozorniť na iných kvalitných weboch a za takúto reklamu budete platiť až v momente, keď je pravdepodobné, že splnila svoj účel, a teda keď na ňu Váš budúci zákazník klikne. Platená reklama je rýchla, jednoduchá a dobre cielená. Výsledok v návštevnosti a predaji dosiahnete skutočne expresne.
Prioritou je informačná hodnota
Nedbajte až tak na estetický vzhľad Vášho webu, ale skôr na jeho informačnú hodnotu. Tá totiž ovplyvňuje, aká bude Vaša SEO optimalizácia alebo ak chcete, pozícia vo vyhľadávačoch. Zákazníkov až tak nezaujíma, ako je Vaša stránka farebne zladená. Uvedomte si, že ich nikdy nebude zaujímať, aký odtieň modrej, zelenej alebo inej farby ste použili. Žijeme v rýchlej dobe, preto chceme nájsť rýchlo, čo potrebujeme. Základom je to, aby sme do troch minút našli, čo hľadáme. Tu platí jedno pravidlo- tri minúty a iba tri kliky.
Dajte si záležať
Snažte sa, aby ste nemali na webe gramatické chyby alebo nekvalitné fotky. Ak si pomyslíte, že však sa to nejako utrasie, verte tomu, že to tak nebude. Zákazníci vycítia, že Vaša stránka je robená len tak na kolene a Vy prídete o potencionálnych zákazníkov. Ani Vy by ste predsa nezverili svoje peniaze takej webovej stránke, ktorá na Vás pôsobí nedôveryhodne. Preto si dajte záležať na fotkách i textových informáciách. Účinným spôsobom, ako dať o sebe vedieť, je aj objednať si trefné SEO články, ktoré k Vám privedú ľudí.
Ak ste si nie úspešným riadením webu istý, obráťte sa na profesionálnu agentúru, ktorá má všetky detaily takpovediac v malíčku.
Zdroj: ricon.sk
Foto: © [tashatuvango] / Dollar Photo Club